DØDSBO – Kjøpe, rydde, bortkjøring, flyttevask, samt vanlig tømming av leilighet

DØDSBO – Renova har hver uke mange oppdrag med å tømme, rydde og vaske dødsbo i Oslo, Bærum og Asker, samt Østlandet forøvrig. Vi tømmer også ofte leiligheter i andre forbindelser.

Dette skyldes nok at vi er rimelige, har gode referanser, og fordi vi kan løse de fleste praktiske oppgaver forbundet med dette, slik at man har bare ett firma å forholde seg til for flere av oppgavene. Vi møter med en stor komprimatorbil, som kan få med mange tonn, samt en skapbil, til elektriske ting, gjenbruk osv.

Vi opplever forøvrig ukentlig at vi ligger på nær halve prisen av det man har blitt tilbudt av enkelte andre aktører…. Se priseksempler lenger ned på siden.

Les gjerne våre hyggelige referanser lenger ned på denne siden, eller klikk her på «Omtaler» og «Referanser»,

Ofte blir vi kontaktet av advokat i forbindelse med skifte, evt. kjøp av dødsbo, og har derfor erfaring med alle ledd i prosessen.

  • Vi har også en samarbeidspartner med egen bruktbutikk. De kommer evt. på befaring for eventuelt å kjøpe gjenstander og møbler som kan ha en god salgsverdi for dem. Vi formidler kontakt om ønskelig. Send gjerne bilder av gjenstander som kan ha en god salgsverdi, så kan vi få en uttalelse i forkant.
  • Pene gjenstander med en viss salgsverdi kan vi gi bort til et gjenbruksmottak, dersom dette er ønskelig.
  • Øvrige gjenstander uten særlig salgsverdi leverer vi til deponi, med våre komprimatorbiler.

Kun kr. 480,- i fremmøtepris, for to mann og komprimatorbil, + kilopris; kr. 3,60, for blandet avfall (+ mva) (Hvis det behøves flere enn 2 menn, tillegges litt for reise, med kun kr. 410,-/time + mva. pr. ekstra mann. Se prisliste og priseksempler lenger ned.)  NB. Vi sender alltid faktura pr. mail eller post etter at oppdraget er utført.

Vi henter f.eks. 1.000 kilo skrot for kun kr. 5.100,- inkl. mva. Se prisliste og priseksempler nedenfor.

Hvis under 10 meter å bære er innlastingen gratis, for det som evt. ligger ute. Hvis over 10 meter å bære, er det kun timepris kr. 410,- pr. mann, + mva. for den tiden vi bruker på å bære.

Renova benytter ofte skapbil, fra 20-65 m3, for å kjøre innbo fra et dødsbo videre til familie eller gjenbruk. Dersom det meste skal kastes, kommer vi normalt med komprimatorbil. SE FLERE BILDER NEDERST.

Renova benytter ofte skapbil, fra 20-65 m3, for å kjøre innbo fra et dødsbo videre til familie eller gjenbruk. Dersom det meste skal kastes, kommer vi normalt med komprimatorbil. SE FLERE BILDER NEDERST.

Renova, Dødsbo. Her er noen av våre hyggelige og arbeidsomme mannskaper, foran en av de komprimatorbilene vi benytter sammen med skapbilene. Fordelen med disse bilene er at de får med seg veldig mye og at de har veieanlegg på bilen. 

Renova, Her er noen av våre hyggelige og arbeidsomme mannskaper, foran en av de komprimatorbilene vi benytter sammen med skapbilene. Fordelen med disse bilene er at de får med seg veldig mye og at de har veieanlegg på bilen.

Eksempler på Ryddeoppdrag, inkludert utbæring


Nedenfor ser du noen typiske eksempler på ryddeoppdrag, for forskjellige størrelser på leiligheter/hus, inkludert utbæring, slik at man får en viss idé om hva det ca. kan koste. Dette er da uforbindtlige eksempler på omtrentlige mengder som det ofte kan være i leiligheter og hus. Tiden for utbæring vil variere med hvor langt det er å bære, antall etasjer, hvor mye vi smått vi må fylle i sekker osv.

Eksemplene inkluderer alt; både mva, fremmøte, mannskap og kiloprisen for avfallet. 

 

TØMMING AV 50 M2 LEILIGHET KR 6.335,- + mva

Henting av 1 tonn med ting med 3 mann som bærer ut i 1,5 time:

Fremmøtepris, for komprimatorbil/skapbil med to mann = kr. 480,-
Reise en time for én ekstra mann = kr. 410,-
1.000 kg skrot x kr. 3,60 pr. kg. = kr. 3.600,-
Arbeid 3 mann x kr. 410,- pr. time x 1,5 timer = kr. 1.845,-
Totalt kr. 6.335,- eks. mva = kr. 7,919,- inkl. mva.

TØMMING AV 100 M2 LEILIGHET KR 11.780,- + mva

Henting av 2 tonn med ting med 3 mann som bærer ut i 3,0 timer.

Fremmøtepris, for komprimatorbil/skapbil med to mann = kr. 480,-
Reise en time for én ekstra mann = kr. 410,-
2.000 kg skrot x kr. 3,60 pr. kg. = kr. 7.200,-
Arbeid 3 mann x kr. 410,- pr. time x 3,0 timer = kr. 3.690,-
Totalt kr. 11.780,- eks. mva = kr. 14.725,- inkl. mva.

 

TØMMING AV 180 M2 ENEBOLIG KR 20.870,- + mva

Henting av 3,5 tonn med ting med 3 mann som bærer ut i 6 timer.

Fremmøtepris, for komprimatorbil/skapbil med to mann = kr. 480,-
Reise en time for én ekstra mann = kr. 410,-
3.500 kg skrot x kr. 3,60 pr. kg. = kr. 12.600,-
Arbeid 3 mann x kr. 410,- pr. time x 6,0 timer = kr. 7.380,-
Totalt kr. 20.870,- eks. mva = kr. 26.087,- inkl. mva.

FAKTURA

Renova sender faktura pr. mail etter utført oppdrag, med veiebilag/fakturagrunnlag vedlagt 🙂

Hvis fakturaen evt. ikke skulle bli betalt innen forfall, så sender vi en hyggelig betalingspåminnelse. Hvis denne evt. oversittes må vi dessverre sende saken over til vårt inkassobyrå. Hvis fristen hos inkassobyrået mot formodning evt. skulle oversittes, har Renova rett til å hente tilbake materialer vi måtte ha levert, evt. levere tilbake samme mengde avfall vi har hentet.

Under arbeidet med å tømme/rydde et dødsbo prøver vi å vise respekt for de som har bodd der, og for de eiendeler som tilhører familien. Dersom vi under oppryddingen finner gjenstander som evt. kan være av interesse for familien, legger vi disse til side slik at disse kan vurderes en ekstra gang.

Bare ta kontakt for et prisoverslag, så lover vi å løse oppgaven på beste måte. En av våre kundemottakere kan gjerne sende deg en mail, med et uforbindtlig prisestimat, basert på de opplysninger vi får pr. telefon eller mail. Vi kommer normalt ikke på befaring i forkant, siden vår prismodell er basert på antall kilo og tid for utbæring og evt. flyttevask.

Vår prismodell innebærer i praksis at vi er blant de aller rimeligste i bransjen, siden man bare betaler for akkurat den vekten vi henter og den tiden vi bruker på tømming, + fremmøtepris.

 

Hvis du ønsker å bestille pr. nett, kan du bare klikke her på bestillingAlternativt kan du sende oss en forespørsel, ved å klikke her på forespørsel, eller du kan ringe oss på tlf.  22 10 10 10, og snakke med en av våre hyggelige damer på kundemottak 🙂

Utenfor Oslo / Bærum / (gamle) Asker. (Trykk på + for å åpne boksen)

Her må vi ha noe mer for fremmøtet pga. lengre kjøretid/mer lønn for mannskapene, mer dieselforbruk osv.

Vi beregner da fremmøteprisen etter kjøreavstanden, tur/retur fra det som er nærmest deg, av Oslo Rådhus eller Sandvika.

Komprimatorbil med 2 mann eller kranbil /dumperbil med 1 mann koster kr. 28,- pr. kilometer, + mva, så dette kan du lett regne ut selv også, ved å gange avstanden tur/retur med kr. 28,-)

Dersom det evt. behøves hjelpemenn utover dette beregnes timepris for disse, med kr. 410,-/time + mva. pr. ekstra mann, fra/til Sandvika.

Her er noen eksempler på fremmøtepriser, eks. mva, så du ser beregningsmetoden:

  • Fremmøtepris til Lillestrøm er kr. 1.344,-         (48 km tur/retur x kr. 28,-)  (fra Oslo)
  • Fremmøtepris til Ski er kr. 1.680,-                   (60 km tur/retur x kr. 28,-)  (fra Oslo)
  • Fremmøtepris til Drøbak er kr. 2.016,-           (72 km tur/retur x kr. 28,-)  (fra Oslo)
  • Fremmøtepris til Kløfta, kr. 2.128,-                  (76 km tur/retur x kr. 28,-)  (fra Oslo)
  • Fremmøtepris til Drammen, kr. 1.624,-         (58 km tur/retur x kr. 28,-)  (fra Sandvika)
  • Fremmøtepris til Nesoddtangen, 2.632,-      (94 km tur/retur x kr. 28,-)  (fra Oslo)
  • Fremmøtepris til Hønefoss, kr. 2.408,-          (86 km tur/retur x kr. 28,-)  (fra Sandvika)
  • Fremmøtepris til Slemmestad, kr. 952,-       (34 km tur/retur x kr. 28,-)  (fra Sandvika)

OBS. Dette er priser eks. mva. For å finne pris inkl. mva. legger du bare til 25 %.

Før du bestiller, så ta gjerne kontakt, så beregner vi i fellesskap fremmøteprisen, til deg, helt nøyaktig 🙂

Tips: Du finner avstander ved å klikke HER.

henter nesten alle typer avfall og skrot

Vi henter nesten alle typer avfall, inkludert også elektrisk avfall, gips, betong, stein, impregnert trevirke, glass, vanlige vinduer osv, men ikke farlig avfall, som maling, fugepatroner, løsemidler, spraybokser og asbest.

Mye av dette er forøvrig ting man normalt ikke kan legge i en container. Så med våre hentemetoder slipper man å tenke på risikoen for feilsortering i container , med de gebyrer det kunne ha medført.. 🙂

Prisliste, Dødsbo / Tømming av leilighet eller hus


Fremmøtepris, Komprimatorbil og to mann:Kr. 480,- (Pr. lass, = inntil 4-5 tonn)
Utenfor Asker Bærum Oslo: kr. 28,- pr. km
Fremmøte, bestilt til kl. 16: Pluss kr. 1.200,-
Fremmøte, bestilt til kl. 17 og 18: Pluss kr. 2.200,
Pris for mannskaper:Vi tar kun kr. 410,- pr. time for utbæring / flyttemannskaper. Vaskepersonalet arbeider normalt på fast pris, som er forhåndsavtalt med vårt kundemottak.
Pris, for reisetid, pr. hjelpemann:Hvis det behøves flere enn 2 menn, tillegges litt for reise, med kun kr. 410,-/time + mva. pr. ekstra mann. Utenfor Asker, Bærum, Oslo regnes tiden fra/til Sandvika.
Skrot, Avfall, Elektrisk osv.: kr. 3,60 pr. kg

OBS. Priser er oppgitt eks. mva.

Øvrig informasjon vedr. dødsbo


Vi forsøker å være hensynsfulle, fleksible og utføre oppgavene akkurat slik kunden ønsker det.

Siden Renova både har flyttebyrå (inkl. flytte-vask) og bortkjøring av innbo og «skrot» som hovedarbeidsfelt, er håndtering av dødsbo noe vi har alle forutsetninger for å utføre på en både vellykket og rimelig måte. Siden vi har store spesialbygde biler med veieanlegg innebygget samt masse erfaring, utfører vi slike oppdrag både raskt og svært rimelig, enten det gjelder en liten leilighet eller en stor villa.

Kunden kan bestille oss til hele eller deler av oppgavene. Det vi ofte gjør ved dødsbo er en eller flere av følgende oppgaver:

  • Flytting av innbo til etterlatte/familie/auksjonshus mv. (Se evt. «Flyttetjenester» for mer detaljert informasjon.)
  • Henting av alt innbo som skal kastes. Se evt. «Ryddebil» for mer detaljert informasjon. Vi gir bra ting videre til «gjenbruk».
  • Formidle kontakt til firmaer som evt. kan kommed på befaring, og da evt, kjøpe deler av boet.
  • Flyttevask av huset/leiligheten før visning/overdragelse. Her benytter vi eksternt firma, men fakturerer kunden under ett. De holder hyggelige priser. Vi har garanti på flyttevask. Dette innebærer at dersom kunde eller kjøper har noe å sette fingeren på, så kommer vi gratis tilbake, og vasker igjen, til alle er fornøyde. Vi gir normalt fast pris på flyttevasken. Kunden bare oppgir areal og detaljer vedr. boligen og så gir vi en fast pris tilbake. Normalt er det ikke behov for befaring, hvis vi får detaljerte opplysninger.
  •  Opprydding, beskjæring, plenklipping av hage og utearealer, dersom man ønsker dette før visning/overdragelse. (Se evt. «Trefelling, vegetasjonsrydding og beskjæring», for mer detaljert informasjon.

Bilene har digitalt veieanlegg, og det hele blir veid «på kiloen. Kunden får kopi av veieseddel og ordre på stedet.

Dersom vi bærer over 10 meter, eller bærer ut av leilighet, koster dette kun kr. 380,-pr. mann pr. time + mva. Tiden beregnes kun for akkurat den tiden vi bruker, og vi runder ikke opp til nærmeste kvarter el.l.

Under arbeidet med å tømme/rydde et dødsbo prøver vi å vise respekt for de som har bodd der, og for de eiendeler som tilhører familien. Dersom vi under oppryddingen finner gjenstander som evt. kan være av interesse for familien, legger vi disse til side slik at disse kan vurderes en ekstra gang.

Bare ta kontakt for et prisoverslag, så lover vi å løse oppgaven på beste måte. En av våre kundemottakere kan gjerne sende deg en mail, med et prisestimat, basert på de opplysninger vi får pr. telefon eller mail. Vi kommer normalt ikke på befaring i forkant, siden vår prismodell er basert på antall kilo og tid for utbæring og evt. flyttevask. Vår prismodell innebærer i praksis at vi er blant de aller rimeligste i bransjen.

De aller fleste av våre kunder bestiller oss  bare til å komme på en avtalt dato, uten befaring, fordi de føler seg trygge på både Renova og våre priser, etter å ha lest her på hjemmesiden, snakket med oss, og deretter gjort en skriftlig avtale pr. mail.

OBS. Ved tømming av leilighet eller hus må kunden vise mannskapene hva som skal kastes og hva som skal stå igjen. Det kan være lurt å merke med lapper/post-it-lapper. Dersom kunden reiser før vi er ferdige, kan vi ikke ta ansvaret for at noen ting evt. kan bli gjenglemt, siden det kan bli litt vel mye å huske på for mannskapene, på et nytt sted for dem. Men dersom det merkes på en tydelig måte, eller settes separat osv, kan kunden reise bort, mens vi gjør arbeidet 🙂

Noen referanser vedr. dødsbo


Du finner ytterligere ca. 240 hyggelige tilbakemeldinger, her hvis du klikker her på "Omtaler" og "Referanser".

Benyttet meg av Renova for tømming av dødsbo, og jeg kunne virkelig ikke vært mer fornøyd. En 56 kvm leilighet og en tilhørende kjellerbod, fylt til randen med skrot begge to, ble tømt på ca 3 timer og til muligens verdenshistoriens hyggeligste pris:-)

Mannskapet var også usedvanlig trivelige. Da jeg spurte om jeg skulle hjelpe til med noe, så fikk jeg «streng» beskjed om å «Gå på Cafe, kjøp deg en kaffe også ringer vi når vi er ferdige». Verdens koseligste service.
Kommer 110% til å benytte meg av renova igjen 🙂

Mvh Astrid Bjelland

Vi hadde en leilighet som skulle ryddes/tømmes for salg i Drøbak.
Til det oppdraget fikk vi først to forskjellige tilbud fra andre tilbydere, med oppgitt fastpris. Jeg synes de oppgitte prisene var veldig høye, og søkte etter andre muligheter – og kom da over RENOVA. Etter en telefonsamtale med dem, ble vi enige om å gå for deres løsning. Jeg ønsket en makspris, men de fakturerer kun etter antall kilo og medgått tid. De var sikre på at vi ville bli fornøyd med jobben – og prisen, så vi gikk for Renova.
Og vi ble fornøyd – og prisen lå vesentlig under de andre to tilbudene.

Tor-Odd Skjold

Vi fikk anbefalt RENOVA av gode naboer i forbindelse med rydding og kasting for å klargjøre husvisning. Egentlig skulle vi leie container, som vi hadde gjort før, men heldigvis hørte vi på naboen. Alt klaffet fra 1. telefonsamtale i juli, samt de neste 3 oppdragene Renova fikk. Rydde, kjøre søppel, hageavfall, pakke, flytte og vaske et stort hus – fantastisk utført jobb, god pris og ikke minst masse spart tid for oss. Vi kommer heretter alltid til å bruke Renova og gir vår beste anbefaling! 

Mvh G. Nielsen

Vil bare takke dere for en utrolig god jobb på fredag med tømming av leiligheten etter pappa.
Jeg kunne ikke vært mer fornøyd og de var veldig profesjonelle, effektive og grundige, var til og med ikke en skrue igjen på gulvet.

Dette gjorde siste del av prosessen med å bli ferdig med leiligheten mye enklere for meg og jeg angrer ikke ett sekund på at jeg valgte dere og denne løsningen 🙂 Skulle bare ønske jeg hadde tenkt på dette tidligere og ikke akkurat i siste stund rett før nøklene skal leveres tilbake 😛

Mvh  S. Larsen

Renova har utført diverse oppdrag, i våre foreldres dødsbo. Dette har bestått i: *Rydding og bortkjøring av skrot, hele 9 tonn! *Diverse snekkerarbeid *Fjerning av gamle møbler, hyller og inventar *Vask av huset og klargjøring for visning i forbindelse med salg. Vi er svært fornøyd med måten arbeidet har vært gjennomført på og prisen vi har betalt. Renova er punktlige og effektive. Vi anbefaler gjerne Renova til andre.  

Mvh  G. Lunde

Hei igjen, og takk for tømmingen av huset i Enebakk. Den gikk veldig effektivt og greit, og prisen ble bedre enn antatt – og vesentlig lavere enn andre vi fikk tilbud fra.

Mvh L. Lien

Dere har en meget ryddig nettside, men viktigst; utrolig effektive, raske folk til å tømme liten leilighet for oss til avtalt tid.
Fakturaen ble en positiv opplevelse!
Tusen takk for jobben. Kan trygt anbefales.

Mvh Wenche Haug

Renova gjorde en fantastisk jobb med å tømme min mors dødsbo.
De kom som avtalt, og utførte jobben raskt.
Prisen ble faktisk lavere enn vi hadde regnet med!
Anbefales på det varmeste.

Mvh  Odd Ivar Møllersen

Benyttet meg av Renova ved tømming av en leilighet på 50kvm.
To hyggelige karer kom til riktig avtalt tid og gjorde jobben unna på et blunk.
De var hyggelige og hjelpsomme, og ga det lille ekstra som gjorde at jeg ble svært fornøyd med den jobben som ble gjort.
De hadde også med seg en komprimatorbil som gjorde at de fikk med seg alt som skulle tømmes i en runde.
Det var også en del elektriske artikler som skulle kastes og her hadde de med egen bil til dette.
Fra forespørsel av tilbud for selve jobben, selve jobben og oppfølgingen underveis har vært veldig bra og jeg vil anbefale alle å benytte seg av Renova dersom de skal flytte eller tømme leiligheter og/eller lokaler.

Mvh  Caroline Steinhammer.

Vi har de siste årene benyttet Renova ved flere anledninger og er meget godt fornøyd, også med prisnivået på tjenestene. Vi har alltid fått rask og effektiv hjelp. De har utført tjenester med:

  • Dødsbo, som vi jevnlig håndterer, der Renova har besørget tømming av boliger inkl. sortering, demontering, bortkjøring, flyttevask, samt transporter hjem til arvinger – alltid skadefritt levert.
  • Vi har også benyttet Renova i forbindelse med flytting av våre kontorer i Sandvika og de har håndtert alt på en meget effektiv måte, med hyggelige og raske arbeidslag som har stått på.

At Renova har store flyttebiler og også store komprimatorbiler som på stedet presser sammen møbler og større ting som skal kastes er svært tidsbesparende, samtidig som arbeidet går meget raskt og effektivt. Vi har kun gode erfaringer med Renova og kan gi våre beste anbefalinger til de som vurderer å bestille deres tjenester.

 Olav Føllesdal, bilde, for hjemmeside.

Renova fikk i oppdrag å tømme og vaske mine foreldres tre etasjes rekkehus i Oslo vinteren 2013, før det skulle selges. Fem tonn gammelt innbo ble fjernet på under to dager. De gjorde en super jobb. Den ble gjort innen avtalte kostnadsrammer, til riktig tid og med svært godt sluttresultat. Jeg sjekket først en del konkurrenter. De var betydelig dyrere og mer byråkratiske. Kan anbefale Renova.

Mvh  G. Ottesen

Vi kontaktet Renova for tømming av dødsbo.
Noen ganger passer det best med tilbud pr. e-post uten befaring på forhånd. Dette var ikke noe problem.
Vi opplevde Renova som meget imøtekommende, hyggelige, proffe, effektive og tilgjengelige både pr. telefon og e-post.
Jobben ble utført raskt og med respekt for våre ønsker.
Vi er overrasket over hvor lite det kostet for en så stor jobb som ble utført.
Kan anbefales på det varmeste!
Jeg kommer til å bruke kun Renova i fremtiden

Mvh  Rune Sterri

Takk for meget bra gjennomførte oppdrag, vi er veldig fornøyde.
Tømming av leilighet og senere nedvasking, alt gikk planmessig, effektivt og slik vi ønsket det. Rimelig pris og hyggelige folk. Renova anbefales helt klart.

Mvh  Kirsten Puer

Renova har 8 slike komprimatorbiler, som vi benytter til bla. byggavfall, grovfall, hageavfall, rydding av dødsbo, henting på loppemarkeder osv.

Renova har 8 slike komprimatorbiler, som vi benytter til bla. byggavfall, grovfall, hageavfall, rydding av dødsbo, henting på loppemarkeder osv.

Her er noen av Renovas hyggelige karer på vei til en kunde, for å bære ut og kjøre bort det som er til overs.

Her er noen av Renovas hyggelige karer på vei til en kunde, for å bære ut og kjøre bort det som er til overs.

Her har vi møtt med skapbil, for å kjøre noe fra et dødsbo videre til familien, samt med komprimatorbil, for det som skal kastes.

Her har vi møtt med skapbil, for å kjøre noe fra et dødsbo videre til familien, samt med komprimatorbil, for det som skal kastes.

Her er noen av Renova sine biler og mannskaper, klare for avreise, tidlig en vintermorgen.

Her er noen av Renova sine biler og mannskaper, klare for avreise, tidlig en vintermorgen.