SKROTINNSAMLING – Sameier, borettslag og velforeninger

SKROTINNSAMLING er et pris-gunstig tilbud til sameier, borettslag, bygårder og velforeninger, om henting av nesten ALLE typer søppel, avfall, skrot, innbo og løsøre, i Oslo, Bærum og Asker. (Vi har nå over 100 kunder bare innen sameier…)

FOR SAMEIER OG BORETTSLAG: Her setter beboerne bare det de ønsker å kaste utenfor hver oppgang, eller på andre egnede steder der vi kommer til, og vi flytter oss fra sted til sted og samler inn. Fordelen med vår metode er at beboerne får kort å bære, og at de kan sette ut ALLE typer skrot, unntatt farlig avfall, som maling, løsemidler, spraybokser, fugepatroner og asbest.

Vår innsamlingsmetode er også enklere både for styret og vaktmester, siden man slipper å administrere containere, og rydde rundt disse. Vi tar også med en mengde ting som man normalt ikke kan legge i containere, som; elektrisk, bildekk, gips, impregnert trevirke, betong, osv. Men gips, isolasjon og elektrisk må settes separat, så vi får skilt det ut.

Vi har i tillegg en pris som er billig / rimelig i forhold til pris for leie av container.  Kun kr. 480,- i oppmøte + kilopris (eks mva). GRATIS innlasting, inntil 10 meter fra bil. (Hvis det behøves flere enn 2 menn, tillegges litt for reise, fra/til Sandvika, med kun kr. 410,-/time + mva. pr. ekstra mann.)

Vi henter f.eks. 1.000 kilo skrot for kun kr. 5.100,- inkl. mva. Se priser nedenfor.

Klikk gjerne her, for å se våre over 270 «Omtaler» og «Referanser».

Skrotinnsamling. Renova kommer med komprimatorbil(er) og skapbil(er), og henter alt som er satt ut, enten det er 200 kg. eller 20 tonn. Fremmøtepris kun kr. 480,- pr. lass, og kilopris kr. 3,00 + mva. GRATIS INNLASTING. SE FLERE BILDER NEDERST PÅ SIDEN.

 

SKROTINNSAMLING – Sameier, borettslag og velforeninger

Skrotinnsamling. Renova kommer med komprimatorbil(er) og skapbil(er), og henter alt som er satt ut. Vi bærer også ut av loft, kjellere og oppganger noen ganger i året, for mange sameier og borettslag.

Eksempler på hva vi tar med

Elektriske artikler, Trevirke, Impregnert trevirke, Dører, Vinduer med enkeltglass, Sofaer, Bord, Spisestuer, Skap, alle typer møbler forøvrig, Kjøleskap, Vaskemaskiner, PC-er, TV-er, Komfyrer og el.avfall forøvrig, Sykler, Metall, Gips, Fliser, Byggavfall, Klær, Papp, Papir, Glass, Plast, Madrasser,  Bildekk, Kjøkkenutstyr, Keramikk, Hageavfall, Trestammer, Vedkubber osv.  Vi tar imidlertid ikke med maling, løsemidler, fugepatroner, spraybokser, batterier, asbest og eternitt.  Vi henter også jord, stein og betong. Dette gjør vi normalt med vår kranbil med grabb, eller ved at kunder legger dette i våre Renova-kransekker eller ved at vi grabber det på, rett fra bakken.

Her er noen priseksempler, inkl. mva.

Priser nedenfor er inkl. mva
Sykkel ca. 14 kgKr. 63,-
Kjøkkenstol, ca. 4 kgKr. 18,-
Fjærmadrass, ca. 11 kgKr. 49,-
Sofa, 3-seter, ca. 30 kgKr. 135,-
Kjøl/Frys, ca. 50 kgKr. 225,-
Salongbord, ca. 10 kgKr. 45,-

Priseksempler for Skrotinnsamling, – Sameier og Borettslag


Pris 100 kg skrot - kr 840,- + mva

Fremmøte - kr 480,-
100 kilo skrot (kr 3,60 pr. kg. x 100 kg) = kr 360,-
Totalt kr 840,- eks. mva. (kr 1.050,- inkl. mva)

Pris 200 kg skrot - kr 1.200,- + mva

Fremmøte - kr 480,-
200 kilo skrot (kr 3,60 pr. kg. x 200 kg) = kr 720,-
Totalt kr 1.200,- eks. mva. (kr 1.500,- inkl. mva)

Pris 500 kg skrot - kr 2.280,- + mva

Fremmøte - kr 480,-
500 kilo skrot (kr 3,60 pr. kg. x 500 kg) = kr 1.800,-
Totalt kr 2.280,- eks. mva. (kr 2.850,- inkl. mva)
Tilsvarer ca. 1 stk. 10 m3 container

Pris 1000 kg skrot - kr 4.080,- + mva

Fremmøte - kr 480,-
1000 kilo skrot (kr 3,60 pr. kg. x 1000 kg) = kr 3.600,-
Totalt kr 4080,- eks. mva. (kr 5.100,- inkl. mva)
Tilsvarer ca. 1 stk. 10 m3 container

Pris 1500 kg skrot - kr 5.580,- + mva

Fremmøte - kr 480,-
1500 kilo skrot (kr. 3,60 pr. kg. x 1.500 kg) = kr 5.400,-
Totalt kr 5.880,- eks. mva. (7.350,- inkl. mva)
Tilsvarer ca. 1 stk. 10 m3 eller 20 m3 container.

Pris 2000 kg skrot - kr 7.680,- + mva

Fremmøte - kr 480,-
2.000 kilo skrot (kr. 3,60 pr. kg. x 2.000 kg) = kr 7.200,-
Totalt kr 7.680,- eks. mva. (kr 9.600,- inkl. mva)
Tilsvarer ca. 1 stk. 20 m3 container

Pris 2500 kg skrot - kr 7.980,- + mva

Fremmøte - kr 480
2500 kilo skrot (kr 3,60 pr. kg. x 2.500 kg) = kr 9.000,-
Totalt kr 9.480,- eks. mva. (11.850,- inkl. mva)
Tilsvarer ca. 1 stk. 20 m3 + 1 stk. 10 m3 container.

Utenfor Oslo / Bærum / (gamle) Asker. (Trykk på + for å åpne boksen)

Her må vi ha noe mer for fremmøtet pga. lengre kjøretid/mer lønn for mannskapene, mer dieselforbruk osv.

Vi beregner da fremmøteprisen etter kjøreavstanden, tur/retur fra det som er nærmest deg, av Oslo Rådhus eller Sandvika.

Komprimatorbil med 2 mann eller kranbil /dumperbil med 1 mann koster kr. 28,- pr. kilometer, + mva, så dette kan du lett regne ut selv også, ved å gange avstanden tur/retur med kr. 28,-)

Dersom det evt. behøves hjelpemenn utover dette beregnes timepris for disse, med kr. 410,-/time + mva. pr. ekstra mann, fra/til Sandvika.

Her er noen eksempler på fremmøtepriser, eks. mva, så du ser beregningsmetoden:

  • Fremmøtepris til Lillestrøm er kr. 1.344,-         (48 km tur/retur x kr. 28,-)  (fra Oslo)
  • Fremmøtepris til Ski er kr. 1.680,-                   (60 km tur/retur x kr. 28,-)  (fra Oslo)
  • Fremmøtepris til Drøbak er kr. 2.016,-           (72 km tur/retur x kr. 28,-)  (fra Oslo)
  • Fremmøtepris til Kløfta, kr. 2.128,-                  (76 km tur/retur x kr. 28,-)  (fra Oslo)
  • Fremmøtepris til Drammen, kr. 1.624,-         (58 km tur/retur x kr. 28,-)  (fra Sandvika)
  • Fremmøtepris til Nesoddtangen, 2.632,-      (94 km tur/retur x kr. 28,-)  (fra Oslo)
  • Fremmøtepris til Hønefoss, kr. 2.408,-          (86 km tur/retur x kr. 28,-)  (fra Sandvika)
  • Fremmøtepris til Slemmestad, kr. 952,-       (34 km tur/retur x kr. 28,-)  (fra Sandvika)

OBS. Dette er priser eks. mva. For å finne pris inkl. mva. legger du bare til 25 %.

Før du bestiller, så ta gjerne kontakt, så beregner vi i fellesskap fremmøteprisen, til deg, helt nøyaktig 🙂

Tips: Du finner avstander ved å klikke HER.

PRISEKSEMPLENE FOR SKROTINNSAMLING INKLUDERER ALT: De inkluderer både; mva, biler, fremmøte for 2 mann, innlasting (inntil 10 meter utendørs) og kiloprisen for avfallet. Fakturaen består kun av: Fremmøtepris (kr. 480,- eks. mva) og kilopris (+ evt. bæring over 10 meter/utbæring). Ved behov for mer enn to mann tilkommer reise kr. 410,- pr. mann, eks. mva.

For innlasting der skrotet står mer enn ca. 10 meter fra bilen, må vi imidlertid ta litt betalt for den ekstra tiden vi bruker på å gå, men da kun med kr. 410,- pr. time/mann + mva for dette. Dette vil også være prisen, hvis vi hjelper til med å bære ut av kjellere, loft osv.

Mange sier at vårt tilbud er nesten for godt til å være sant, både vedr. pris og annet, men vi får det til å gå rundt, selv med små marginer…..  🙂

REGN UT CA. PRIS SELV: Du kan selv lett estimere hva det vil koste for deg:   Du bare gjetter på antall kilo, og ganger dette med kiloprisen.   Så legger du til kr. 480,- i fremmøte.  Så legger du til 25 % mva.
Vårt tilbud er spesielt beregnet på litt større «oppryddinger», men vi kommer enten dere skal kaste 200 kilo eller 30 tonn.

(For private og firmaer har vi samme gunstige priser. Klikk da gjerne her på  «Ryddebil»)

VAKTMESTERE er spesielt glade i oss, fordi de da slipper alt arbeidet med å passe på containere, rydde rundt containere osv. I tillegg hjelper vi om ønskelig til med å bære ut fra kjellerganger, loft osv.

Kun kr. 480,- i oppmøte + kilopris; kr. 3,60, for blandet avfall (eks mva).  GRATIS innlasting!  Se prisliste lenger ned.

Se flere referanser nederst på siden, og over 100 til hvis du klikker på «Omtaler» og «Referanser».

RIMELIGERE OG ENKLERE: Vi henter til en pris som er rimeligere enn pris for container og de fleste andre alternativ. I tillegg behøver man ikke sortere. Vi tar i tillegg med ALLE typer avfall, unntatt farlig avfall. Skrotet legges bare i hauger rett utenfor hver oppgang/bolig (eller i sekker, «kransekker», kasser el.l.) Så laster vi  rett inn i våre biler, og kildesorterer samtidig. Dette oppleves som veldig enkelt og rimelig for våre kunder, og vi får bare flere og flere. Mange kunder forteller oss også i etterkant at fakturaen fra oss ble på bare 50 – 60 % av det de har betalt tidligere….. Det har vist seg at de som har prøvd oss én gang bare fortsetter og fortsetter med oss, og ingen av disse har gått tilbake til containere igjen.

Prisliste, Skrotinnsamling for sameier og borettslag:


Fremmøtepris, Komprimatorbil og to mann:Kr. 480,- (Pr. lass, = inntil 4-5 tonn)
Utenfor Asker Bærum Oslo: kr. 28,- pr. km
Fremmøte, bestilt til kl. 16: Pluss kr. 1.200,-
Fremmøte, bestilt til kl. 17 og 18: Pluss kr. 2.200,-
Blandet skrot, Treverk, Elektrisk, Dekk, Gips, Brennbart, Ikke brennbart, Glass, Metall, Møbler: kr. 3,60 pr. kg
Hageavfall og kvister inntil 15 cm diameter: kr 2,60 pr kg
Ren betong, stein, jord osv:Over 500 kilo: kr. 1,40 pr. kiloOver 2,5 tonn: kr. 1,00 pr. kilo
Over 5,0 tonn: SE EGNE PRISER HER
Treverk, hvis over 2,5 tonn: kr. 2,60 pr. kilo
Impregnert treverk, samt "Baderomsmix",
som er Gips som sitter fast på fliser osv. og Betong med Varmekabler:
kr. 4,20 pr. kilo

OBS. Priser er her oppgitt eks. mva.

Øvrig informasjon, avfallsinnsamling


RIMELIG OG ENKELT:  
For container fra andre firmaer er pris på utsetting og henting av én container ca. kr. 1.500 – 2.000. I tillegg kommer kilopris. Det kan ofte også bli store gebyrer hvis noen legger elektrisk avfall, gipsplater, imp. trevirke osv. i container. Hos Renova er det kun en lav kilopris, og kun kr. 480,- (eks mva) i oppmøte (pr. lass), og vi tar med ALLE typer avfall, unntatt farlig avfall, Vi tar heller ingen gebyrer for elektrisk avfall, gipsplater, bildekk, impregnert trevirke osv.  Men gips, isolasjon og elektrisk må legges separat, så vi får skilt dette ut.

METODE:  
Vi kommer normalt med store spesialbygde/forsterkede komprimatorbiler og skapbiler, og kan ta med oss inntil ca. 30 tonn «i slengen».
Vi kan møte med inntil 8 komprimatorbiler, 6 skapbiler/kassebiler og 18 mann, for å få arbeidet raskt unna. Om dere har 200 kilo eller 30 tonn, så er alt like OK for oss. Dette er et populært tilbud! Vi får stadig stadig flere borettslag og sameier, som bestiller oss igjen og igjen….

BÆREHJELP / UTBÆRING: 
Hvis ønskelig kan Renova kan også bistå med bærehjelp, for å hente ut ting fra loft, kjellere, boder og bakgårder. Dette gjøres ofte samtidig med innsamlingen, og koster kun kr. 380,- pr. time pr. mann  (+ mva) , for den ekstra tiden de bruker på å bære ut. Du kan også lese mer informasjon om dette og annet ved å klikke her på «dugnadshjelp».

KVISTHAUGER, HAGEAVFALL:
Vi henter gjerne også kvisthauger, løv og hageavfall. Her kan dere bare legge kvisthauger løst, og gjerne samle løv i plastsekker, så henter vi det dere dere legger det. For hageavfall i sekker er innlasting gratis, hvis inntil 10 meter avstand. For kvisthauger, løv og gress som ligger løst må vi beregne kr. 380,- + mva. pr. mann/pr. time, siden dette kan ta litt tid.

OPPSUMMERT:

  • Vi tar med ALLE typer avfall og skrot, (unntatt farlig avfall) men inkludert elektrisk avfall, bilhjul, gips, impregnert trevirke, glass osv.
  • Vi har digitale vekter på bilene, og veier alt ”på grammet” ved hentinger inntil 5-6 tonn. Kunden får da normalt kopi av veieseddelen, sammen med et utfylt fakturagrunnlag. Ved større mengder får kunden kopi av veiesedler fra mottak, sammen med fakturaen.
  • Kunden behøver kun å passe på at gips, isolasjon og elektrisk avfall legges separat. Alt annet, (utenom farlig avfall), kan bare settes utenfor oppganger i hauger. Våre mannskaper sorter for hånd på stedet i de forskjellige avfallsfraksjoner, og laster dette inn i forskjellige rom på bilene. Alt blir derfor meget nøye kildesortert.
  • Man slipper å tenke på evt. plassering av container, dagleie, gateleie, overfylte containere osv. Kunden bare legger frem det som skal kastes i en eller flere hauger, på et sted der vi kommer frem med (større) kjøretøy. Så kjører vi inntil og tar det med. Når alt er lastet inn, tar vi frem rive, kost og spade, og koster opp alt bøss.

Priser og metode, skrotinnsamling for VELFORENINGER


Metode-A


OBS: Vi har for høsten 2024 så mange oppdrag booket inn, at vi for denne høsten dessverre ikke har anledning til å utføre hage- og skrotinnsamling, fra husstand til husstand for velforeninger. (For sameier og borettslag henter vi på vanlig måte, hele året.)

Hageavfallinnsamling i april-mai vil vi imidlertid utføre som vanlig, fra husstand til husstand 🙂

Her henter vi ved hver enkelt husstand. Folk bare setter ut det de ønsker å bli kvitt ved innkjørselen på en avtalt dato, og så kjører vi fra hus til hus og samler opp alt.

Renova tar imot alle kategorier avfall, unntatt maling og farlig avfall. Vi kan hente både skrot og hageavfall, eller bare én av delene. Her veier vi ved hver enkelt husstand og sender så faktura til hver enkelt husstand, fortrinnsvis pr. mail. Vellet betaler bare kr. 10.000,- inkl. mva, som en fast pris pr. innsamling, siden denne typen innsamling krever en del merarbeid for oss.

Vi sender gjerne eksempler på informasjonsark fra andre vel, slik at velstyret lett kan redigere inn egen logo, dato osv. Velstyret deler ut et informasjonsark, (gjerne også et tilbud om å bli velmedlem) og en utfyllingsslipp, til den enkelte husstand/velmedlem. De som ønsker å få hentet hageavfall/skrot, setter da bare dette utenfor porten på angitt dato. Man legger så slippen med navn, adresse og e-postadresse i en brødpose (så slippen ikke regner bort), og fester dette på avfallet. Etter innsamlingen vil kunden få en faktura fra Renova, basert på det antall kilo som var satt ut. Renovas komprimatorbiler har digitale vekter og printer ombord, og legger en kopi av veieseddel i hver postkasse, slik at husstanden umiddelbart kan se hvor mye som ble levert, og dermed vite hva fakturaen vil komme på. Renova kan gjerne også hjelpe til med å bære ut fra hus/eiendom. Da må beskjed gis til Renova på forhånd, på tlf. 67 58 28 87, eller til post@renova.no. Alternativt kan man gi beskjed til mannskapet når de passerer.

  • Pris: Kr. 4,50,- pr. kilo, inkl. mva.
  • Minstepris kr. 300,- inkl. mva.

Priseksempler, inkl. mva:

  • 50 kilo: kr. 300,-
  • 100 kilo: kr. 350,-
  • 200 kilo: kr. 700,-
  • 500 kilo: kr. 1.750,-
  • 1.000 kilo: kr. 3.500,-

Metode-B


Vi møter opp med komprimatorbiler og skapbiler, på en skole, idrettsplass el.l. innenfor vellet.  Velmedlemmene bringer så alt de vil kaste til denne plassen, og Renova laster dette så inn i våre biler.

Renova tar imot alle kategorier avfall, unntatt maling og farlig avfall. Renovas mannskaper hjelper så langt vi klarer også til med å løfte ut av bagasjerom, tilhengere osv, slik at velmedlemmene får god service, og alt går effektivt for seg. Velstyret står ved innkjørselen og kontrollerer medlemskapet. Dette er en miljøskapende og etterspurt ordning, som vi utfører for noen vel. . Ta bare kontakt for nærmere informasjon rundt disse innsamlingene. Vellet kan velge om man ønsker bare skrotinnsamling, eller både skrotinnsamling og hageavfallinnsamling. Priser fremgår i tabellen over. Se bilder fra slike innsamlinger nederst.

Noen referanser, skrotinnsamling


Du finner ytterligere ca. 240 hyggelige tilbakemeldinger, her hvis du klikker her på "Omtaler" og "Referanser".

ULLERNÅSEN BOLIGSAMEIE – med 423 boenheter – har benyttet Renova til innsamling av skrot i snart et år. Avtalen er at de møter første mandag i måneden kl. 18.00, for å hente alt skrot vi har satt ut, og da er de der! De gjør en fantastisk jobb og er dønn pålitelig. De tar seg av alle typer skrot, sorterer og kjører vekk. Neste morgen er alt rent og pent. De fjernet også alt hageavfallet etter vårdugnaden i vårt store sameie og kom tilbake dagen etter og fjernet også det sameierne hadde satt ut, som ikke skulle være der. Vi er kjempefornøyd med Renova og kan anbefale de til alle andre sameier. Vi kan også stille opp som referanse.

Med vennlig hilsen Ullernåsen Boligsameie v/A. Roarsen – daglig leder

BERGER BOLIGSAMEIE har 192 leiligheter, og ligger på Rykkin i Bærum. Vi har benyttet Renova flere ganger til både ”Skrotinnsamling”, ”Kvistinnsamling” og ”Håndverkertjenester”. Vi har veldig gode erfaringer med dem, og vil benytte dem regelmessig i fremtiden.

Ved skrotinnsamlingene deres, setter bare folk alt de vil kaste utenfor oppgangene, og så henter Renova i løpet av dagen. De kjører forbi med komprimatorbiler og skapbiler og laster rett inn. Veldig enkelt og greit for oss. Det er også bra at Renova tar med elektrisk avfall, maling, bildekk osv.

Tidligere benyttet vi containere, og da var det stadig problemer med at disse ble for fulle eller at det var lagt i feil ting. Nå slipper både vi i styret og vaktmesteren å tenke på dette.  Det er selvfølgelig også flott at det har blitt billigere med Renova, enn om vi skulle ha benyttet containere.

Må også nevne at Renovas mannskaper også har hjulpet til med å bære ut tunge ting fra leiligheter og kjellere, uten at dette har kostet noe ekstra. Super service!  Ved siste skrotinnsamling, slo vi oss sammen med nabosameiet, og det gikk også fint.

Ved kvistinnsamlingene har vi bare lagt kvist og hageavfall i store hauger, og så har Renova hentet dette med komprimatorbil og kranbil. Veldig greit å slippe plassering av containere, og fylling i disse.

For Styret i Berger Boligsameier, Eivind Gärtner

RAMSTAD BORETTSLAG har benyttet flere av tilbudene til Renova i løpet av de siste par årene og firmaet kan anbefales på det sterkeste! Hos oss har de hentet grøntavfall etter trefellinger og vi har benyttet Renova til skrotinnsamling, senest våren 2014. Når beboere fra 110 leiligheter rydder i 220 boder så blir det mye skrot, og ikke minst mye forskjellig typer skrot. Avfallet ble hentet nøyaktig til avtalt tid og man kunne ikke se et spor av skrotrester på bakken etter at alle tonnene med skrot var fjernet!

For oss betyr det mye at de tar med seg alle typer avfall, samt at de er velvillige med bærehjelp for de beboerne som måtte ha behov for det. En annen viktig faktor er prisen på deres tjenester, den er uslåelig sammenlignet med hva borettslaget tidligere har hatt i containerutgifter. Renova anbefales som nevnt på det varmeste……Ramstad Borettslag kommer garantert til å benytte oss av Renova i fremtiden.

Mvh  P. C. Berg,  Vaktmester i Ramstad Borettslag

SLETTELØKKA BOLIGSAMEIE er et boligsameie med 554 leiligheter, som har benyttet Renova ved 3 anledninger, og har vært svært fornøyde med dem.
Det blir mye skrot i et så stort boligsameie (ca.30 tonn pr. gang). Måten Renova håndterer skrotet på har vært en avgjørende faktor for oss, slik at vi har sluppet mye ekstra arbeide med sortering av skrotet.
Ser for meg at vi i fremtiden også vil bruke Renova til disse oppdragene.

Vaktmester i Sletteløkka Boligsameie

HVIS DU ØNSKER Å KONTAKTE OSS FOR EN FORESPØRSEL, SÅ KLIKK GJERNE HER PÅ  «FORESPØRSEL»

HVIS DU ØNSKER Å BESTILLE OSS MED EN GANG, SÅ KLIKK GJERNE HER PÅ  «BESTILLING»

Her utfører Renova Skrotinnsamling for Voll vel, på Øvrevoll galoppbane, og tar da imot tonnevis med skrot og hageavfall fra medlemmene. Klikk på bildet, for større bilde.

Her utfører Renova Skrotinnsamling for Voll vel, på Øvrevoll galoppbane, og tar da imot tonnevis med skrot og hageavfall fra medlemmene. Klikk på bildet, for større bilde.

Skrotinnsamling. Her er Renova klare til avreise, for skrotinnsamling på et stort sameie, med 30-40 tonn avfall. Da kommer vi med flere biler, for å få det effektivt hentet. Fremmøtepris kun kr. 400,- enten vi kommer med én eller 10 biler. Innlasting i bilene er gratis. Det tilkommer kun en kilopris på kr. 1,90, hvis over 2,5 tonn.

Skrotinnsamling. Her er Renova klare til avreise, for skrotinnsamling på et stort sameie, med 20-30 tonn avfall. Da kommer vi med flere biler, for å få det effektivt hentet.
Fremmøtepris kun kr. 480,- + mva. pr.lass. Innlasting i bilene er gratis. Det tilkommer kun en kilopris på kr. 3.60,- + mva.