HAGEAVFALL og KVIST – Sameier og Velforeninger
HAGEAVFALL – INNSAMLING er et pris-gunstig tilbud til sameier, borettslag velforeninger og firmaer, i Bærum, Oslo og Asker. Dette er også billig / rimelig i forhold til container, og billig / rimelig i forhold til henting med «kransekker» el.l. Såvidt vi vet har vi den laveste pris i markedet på dette, og vi har nå snart 100 kunder bare innen sameier….
For privatpersoner har vi en egen side. Du kommer rett dit ved å klikke her: «KVIST OG HAGEAVFALL»
Dersom du ønsker det, kan vi gjerne ta med både hageavfall og øvrig skrot på samme tur. Du kommer rett til siden for dette, ved å klikke her: «RYDDEBIL»
Vi henter med komprimatorbil eller kranbil med kvistklo. Disse hentemetodene er oftest både rimelig og enkelt i forhold til for eksempel container. Dersom dere er vant til å bruke container, og holder til Bærum, Oslo eller Asker, er vi et godt og rimelig alternativ.
Hvis det er en relativt liten haug med kvist/hageavfall, henter vi med komprimatorbil og 2-3 mann, som laster kvist og hageavfall inn manuelt.
Dersom det er en relativt stor kvisthaug, en gammel komposthaug, jordhaug el.l. så møter vi normalt med en stor kranbil som grabber dette rett på bilen og evt. en eller to containerbiler i tillegg, ved behov. Se bilder og video nedenfor 🙂
Når de er ferdige med innlastingen, tar mannskapet frem river og spader, og raker opp det meste av bøsset, slik at det skal se pent ut etter dem.
Vi kan normalt hente i løpet av 1 – 4 dager etter bestilling, eller på avtalt dato.
Klikk gjerne her, for å se våre over 270 «Omtaler» og «Referanser».
Priseksempler for Hageavfall
200 KG HAGEAVFALL - KR 1.307,- + mva
Pris for bortkjøring av 200 kilo hageavfall, der 3 mann bærer til komprimatorbilen i f.eks. i 15 min.
Fremmøte: kr 480
200 kilo hageavfall (200 kg x kr. 2,60) = kr 520,-
3 mann x kr. 410 x 0,25 timer = kr 307,-
Totalt kr 1.307,- eks. mva. (kr. 1.634,- inkl mva)
400 KG HAGEAVFALL - KR 2.135,- + mva
Pris for bortkjøring av 400 kilo hageavfall, der 3 mann bærer til komprimatorbilen i f.eks. i 30 minutter.
Fremmøte: kr 480
400 kilo hageavfall (400 kg x kr. 2,60) = kr 1.040,-
3 mann x kr 410 x 0,5 timer = kr 615,-
Totalt kr 2.135,- eks. mva. (kr. 2.669,- inkl mva)
1.000 KG HAGEAVFALL - KR 4.310,- + mva
Pris for bortkjøring av 1000 kilo hageavfall, der 3 mann bærer til komprimatorbilen i f.eks. i 1 time.
Fremmøte: kr 480
1000 kilo hageavfall (1000 kg x kr. 2,60) = kr 2.600,-
3 mann x kr 410 x 1,0 timer = kr 1.230,-
Totalt kr 4.310,- eks. mva. (kr. 5.387,- inkl mva)
2.000 KG HAGEAVFALL - KR 6.600,- + mva. (Trykk på + for å åpne boksen)
Pris for bortkjøring av 2000 kilo hageavfall, der kranbil m/sjåfør jobber i 1 time.
Fremmøte: kr 480
2000 kilo hageavfall (2000 kg x kr. 2,60) = kr 5.200,-
Kranbil m/sjåfør, 1,0 time = kr 920,-
Totalt kr 6.600,- eks. mva. (kr. 8.250,- inkl mva)
3.000 KG HAGEAVFALL - KR 9.610,- + mva. (Trykk på + for å åpne boksen)
Pris for bortkjøring av 3000 kilo hageavfall, der kranbil m/sjåfør + en hjelpemann jobber i 1 time
Fremmøte: kr 480
3000 kilo hageavfall (3000 kg x kr. 2,60) = kr 7.800,-
Kranbil m/sjåfør, 1,0 time = kr 920,-
En hjelpemann, 1,0 time = kr. 410,-
Totalt kr 9.610,- eks. mva. (kr. 12.012,- inkl mva)
Dette er bare eksempler. Dere betaler kun for nøyaktig det antall kilo vi henter. Bilenes veieanlegg veier på kiloen.
Hvis du ønsker å bestille pr. nett, kan du bare klikke her på bestilling. Alternativt kan du sende oss en forespørsel, ved å klikke her på forespørsel, eller du kan ringe oss på tlf. 22 10 10 10, og snakke med en av våre hyggelige damer på kundemottak 🙂
Prisliste, bortkjøring av hageavfall
- Fremmøte kr. 480,- pr. lass
- Kilopris: kr. 2,40 (f.eks. vil ett tonn da koste kr. 2.400,- i kilopris)
- Bæring/innlasting, Kr. 380,- (+ mva.) pr. time pr. mann for akkurat den tiden mannskapet bruker på å bære og laste inn kvist/hageavfall til bilen. Det pleier ikke bli så mye. Hvis f.eks. 2 mann bærer i 30 minutter, vil dette totalt koste kun kr. 380,- + mva. ekstra. (2 mann x 0,5 timer x kr. 380,- = kr. 380,-)
- Gratis innlasting av sekker med hageavfall som står inntil 10 meter fra bilen, -kun kiloprisen for dette.
- Priser eks. mva.
- Hvis det er en større mengde kvist, benytter vi ofte KRANBIL MED KVISTKLO, for rask innlasting. Denne koster også bare kr. 480,- + mva. i fremmøte, men for selve innlastingstiden koster det kr. 920,- pr. time + mva, men da kun for nøyaktig den tiden han bruker hos. kunden. Hvis behov for hjelpemann på kranbIlen, koster han kun kr. 380,- + mva pr. time, for den samme tiden som kranbilen.
- Kilopris, for grener og stammer, tykkere enn 15 cm, som vi da ikke kan levere videre som hageavfall: kr. 3,00 pr. kilo + mva.
Utenfor Oslo / Bærum / (gamle) Asker. (Trykk på + for å åpne boksen)
Her må vi ha noe mer for fremmøtet pga. lengre kjøretid/mer lønn for mannskapene, mer dieselforbruk osv.
Vi beregner da fremmøteprisen etter kjøreavstanden, tur/retur fra det som er nærmest deg, av Oslo Rådhus eller Sandvika.
Komprimatorbil med 2 mann eller kranbil /dumperbil med 1 mann koster kr. 28,- pr. kilometer, + mva, så dette kan du lett regne ut selv også, ved å gange avstanden tur/retur med kr. 28,-)
Dersom det evt. behøves hjelpemenn utover dette beregnes timepris for disse, med kr. 410,-/time + mva. pr. ekstra mann, fra/til Sandvika.
Her er noen eksempler på fremmøtepriser, eks. mva, så du ser beregningsmetoden:
- Fremmøtepris til Lillestrøm er kr. 1.344,- (48 km tur/retur x kr. 28,-) (fra Oslo)
- Fremmøtepris til Ski er kr. 1.680,- (60 km tur/retur x kr. 28,-) (fra Oslo)
- Fremmøtepris til Drøbak er kr. 2.016,- (72 km tur/retur x kr. 28,-) (fra Oslo)
- Fremmøtepris til Kløfta, kr. 2.128,- (76 km tur/retur x kr. 28,-) (fra Oslo)
- Fremmøtepris til Drammen, kr. 1.624,- (58 km tur/retur x kr. 28,-) (fra Sandvika)
- Fremmøtepris til Nesoddtangen, 2.632,- (94 km tur/retur x kr. 28,-) (fra Oslo)
- Fremmøtepris til Hønefoss, kr. 2.408,- (86 km tur/retur x kr. 28,-) (fra Sandvika)
- Fremmøtepris til Slemmestad, kr. 952,- (34 km tur/retur x kr. 28,-) (fra Sandvika)
OBS. Dette er priser eks. mva. For å finne pris inkl. mva. legger du bare til 25 %.
Før du bestiller, så ta gjerne kontakt, så beregner vi i fellesskap fremmøteprisen, til deg, helt nøyaktig 🙂
Tips: Du finner avstander ved å klikke HER.
Øvrig informasjon, hageavfall
SAMEIER OG BORETTSLAG:
Her legges bare hageavfallet og kvistene i hauger på steder der vi kommer til med lastebil. Løv og gress bør helst legges i sekker. Fordelen er bla. at man slipper å slite med å laste opp i en container, og så forsøke å trampe mest mulig ned i containeren. Man slipper også problemet med at det er bestilt for få eller for mange containere, samt problemet med å måtte vente og se om den man har bestilt blir full, for så å måtte vente på å få levert en ny osv. Men slipper også problemet med at noen kaster annet enn hageavfall oppi. Faktura kommer pr. mail i etterkant. Veiebilag legges i postkassen ved henting.
Hvis det er en relativt liten haug med kvist/hageavfall, henter vi med komprimatorbil og 2-3 mann, som laster kvist og hageavfall inn manuelt. Dersom det er en relativt stor kvisthaug, en gammel komposthaug, jordhaug el.l. så møter vi normalt med en stor kranbil som grabber dette rett på bilen.
De har også med motorsag, og deler opp ved behov, uten ekstra kostnad for kunden. Når de er ferdige med innlastingen, tar mannskapet frem river og spader, og raker opp det siste bøsset, slik at det skal se pent ut etter dem.
VELFORENINGER I BÆRUM, OSLO OG ASKER:
Her henter vi ved hver enkelt husstand. For vellene er det både en egen metode og egne lave priser, pga. store mengder og rasjonell henting. Vi kan nevne følgende detaljer vedr. vel-innsamlingene:
- Renova henter pt. hageavfall for 30 velforeninger i Bærum, Oslo og Asker. Vi tømmer i praksis «nesten hele Bærum» for hageavfall. Vi har nå økt kapasiteten og kan hente for enda flere vel.
- Vel-medlemmene setter ut hageavfallet i sekker ved innkjørselen på angitt dato, så henter vi dette med våre spesialbygde komprimatorbiler i løpet av de nærmeste dagene. (Bilene er bygd med store arbeidsplattformer for mannskapene og egne sekkestativer)
- Vi kjører gjennom samtlige veier i velområdet, og henter alt som er satt ut innen avtalt dato.
- Kvistene legges ut utenfor husstandene i bunter med maks grentykkelse 15 cm (krav fra Isi/Grønmo), gress og løv legges i sekker.
- Vi kjører de fleste hageavfallinnsamlingene i perioden 24 . april til 15. mai, men også noen innsamlinger om høsten.
- Vi gjør mer enn å bare hente hageavfallet, fordi vi gjør følgende «ekstraservice», som antagelig bare Renova gjør: A) Ved hver husstand tar vi frem rive og kost, og koster opp alt bøss etter hageavfallet. B) Ved hver husstand putter vi de oppskårne plastsekkene opp i en hel plastekk, som settes igjen. Da slipper man at oppskårne sekker flagrer i vinden, samt at huseieren ikke behøver å rydde opp etterpå. I tillegg ser veiene også pene og «strøkne» ut med en gang. Vellene oppgir at pkt. A) og B), i tillegg til antagelig laveste pris i markedet er grunnen til at de velger oss.
- Vellene har egne gunstige priser, siden vi henter så mange tonn for dem, og fordi innlastingen kan gjøres på en «industriell» måte når alt er tilrettelagt.
- Sammenlign gjerne våre priser med alle andre. Et viktig moment er også at vi laster inn svært mye pr. time, siden bilene er spesialbygd bl.a. for dette. I tillegg er bilene store, så vi slipper å bruke så mye tid på å kjøre til deponi. Dette betyr igjen «penger spart», både for oss og vellene.
- BÆRUM: Kr. 1.490.- pr. tonn + mva., siden vi her har relativt kort vei til Isi avfallsplass. Det er da også relativt lett å budsjettere, siden man er da er garantert en pris som er relatert til mengde. (Veiesedler fra deponi vedlegges fakturaen)Det tilkommer ikke andre kostnader enn pris pr. tonn. Det tilkommer ikke andre kostnader enn pris pr. tonn.
- OSLO OG ASKER: Som for Bærum. Men hvis under 10 tonn: Timepris kr. 980,- /time for komprimatorbil m/sjåfør, + kr. 380,- /time for hjelpemann, + mva. Evt. bompenger tilkommer.
- Pris etter vekt: kr. 1.490,- pr. tonn + mva. (Bærum) Biler og mannskap inkludert. Det faktureres kun etter vekt.
- Pris etter tid: kr. 1.380,- pr. time, for komprimatorbil, med to mann. Faktureres kun etter tid, og ikke etter vekt.
- Pris etter tid: kr. 1.760,- pr. time, for komprimatorbil, med tre mann. Faktureres kun etter tid, og ikke etter vekt.
- Kvist som ikke er buntet: Hvis mye av dette, kommer et tillegg på kr. 380,- pr. mann/time, for ekstra brukt tid.
- Større kvisthauger: Disse henter vi evt. med kranbil med grabb. Priser for dette blir som vanlig pris for sameier. Se priser lenger opp, under «Prisliste, bortkjøring av hageavfall».
- Det tilkommer ingen tillegg utover dette. Det tilkommer ingen tillegg utover dette. Deponipriser, bompenger osv. er inkludert.
- For mest mulig ryddighet og sikkerhet, benytter vi skriftlig avtale overfor vellene vedr. hageavfallinnsamlinger.
- Vi kan også hjelpe til med utforming av teksten på det informasjonsarket som går ut til husstandene.
- Priser eks. mva.
Privatpersoner og firmaer
Her legges bare hageavfallet i en haug som vi kommer til med lastebil, og så henter vi det. Løv og gress kan gjerne legges i sekker, men det er ikke noe vi krever. Faktura kommer pr. mail i etterkant. Veiebilag legges i postkassen ved henting. Klikk gjerne her: «Kvist og hageavfall, private»
Generelt
Ved våre hentemetoder slipper man å tenke på evt. plassering av container, dagleie, gateleie, overfylte/feilfylte containere osv. Når alt er lastet inn, tar vi alltid frem rive, kost og spade, og koster opp alt bøss etter hageavfall-haugen.
PRIS: Våre kunder sier ofte at etter at de byttet til oss har hentingen nærmest blitt billig i forhold til tidligere, da de benyttet container eller andre hentemetoder.
Noen referanser fra borettslag, sameier og vel
Du finner ytterligere ca. 240 hyggelige tilbakemeldinger, her hvis du klikker her på "Omtaler" og "Referanser".
Ramstad Borettslag har benyttet flere av tilbudene til Renova i løpet av de siste par årene og firmaet kan anbefales på det sterkeste! Hos oss har de hentet grøntavfall etter trefellinger og vi har benyttet Renova til skrotinnsamling, senest våren 2014. Når beboere fra 110 leiligheter rydder i 220 boder så blir det mye skrot, og ikke minst mye forskjellig typer skrot. Avfallet ble hentet nøyaktig til avtalt tid og man kunne ikke se et spor av skrotrester på bakken etter at alle tonnene med skrot var fjernet!
For oss betyr det mye at de tar med seg alle typer avfall, samt at de er velvillige med bærehjelp for de beboerne som måtte ha behov for det. En annen viktig faktor er prisen på deres tjenester, den er uslåelig sammenlignet med hva borettslaget tidligere har hatt i containerutgifter.
Renova anbefales som nevnt på det varmeste……Ramstad Borettslag kommer garantert til å benytte oss av Renova i fremtiden.
Mvh P. C. Berg, Vaktmester i Ramstad Borettslag
Berger Boligsameie har 192 leiligheter, og ligger på Rykkin i Bærum. Vi har benyttet Renova flere ganger til både ”Skrotinnsamling”, ”Kvistinnsamling” og ”Håndverkertjenester”. Vi har veldig gode erfaringer med dem, og vil benytte dem regelmessig i fremtiden.
Ved skrotinnsamlingene deres, setter bare folk alt de vil kaste utenfor oppgangene, og så henter Renova i løpet av dagen. De kjører forbi med komprimatorbiler og skapbiler og laster rett inn. Veldig enkelt og greit for oss. Det er også bra at Renova tar med elektrisk avfall, maling, bildekk osv.
Tidligere benyttet vi containere, og da var det stadig problemer med at disse ble for fulle eller at det var lagt i feil ting. Nå slipper både vi i styret og vaktmesteren å tenke på dette.
Det er selvfølgelig også flott at det har blitt billigere med Renova, enn om vi skulle ha benyttet containere.
Ved kvistinnsamlingene har vi bare lagt kvist og hageavfall i store hauger, og så har Renova hentet dette med komprimatorbil og kranbil. Veldig greit å slippe plassering av containere, og fylling i disse.
Mvh E. Gärtner, for styret i Berger Boligsameie
Samarbeidet med Renova startet i 2009, da de introduserte skrot og hageavfall innsamling for Vestre Stabekk Vel. Det var et vellykket prosjekt og har siden vært et fast innslag i vellets program. Jeg som ansvarlig for vårrydding og høstens skrotinnsamling i vellet setter stor pris på Renovas gode serviceinnstilling og at de gjør en god og grundig jobb. Det er viktig når det er snakk om så mange mennesker som blir berørt og store og små problemer kan oppstå.
Min erfaring er at Renova stiller opp og yter maksimalt.
Mvh H. M. Meyer, for Vestre Stabekk vel
Voll Vel har brukt Renova i fleire år. Vi køyrer stor innsamling på Øvrevoll Galopp både vår og haust. Her leverer vi hageavfall og skrot av alle slag. Medlemmene i Voll Vel nyttar også Renova til henting av skrot i heimen.
Det er gildt å samarbeide med Renova. Dei ryddar opp, er fleksible og tenestevillige. At vellet også har får kontroll på økonomien er også bra. Miljøvenleg er det også. Voll Vel har ca 580 medlemmer, og dekkjer området rundt Øvrevoll Galopp.
Mvh O. Raftevold, for Voll vel
HVIS DU ØNSKER Å KONTAKTE OSS FOR EN FORESPØRSEL, SÅ KLIKK GJERNE HER PÅ «FORESPØRSEL»
HVIS DU ØNSKER Å BESTILLE OSS MED EN GANG, SÅ KLIKK GJERNE HER PÅ «BESTILLING»