DØDSBO – Kjøpe, rydde, bortkjøring, flyttevask, samt vanlig tømming av leilighet

DØDSBO – Renova har hver uke mange oppdrag med å tømme, rydde og vaske dødsbo i Oslo, Bærum og Asker, samt Østlandet forøvrig. Vi tømmer også ofte leiligheter i andre forbindelser.

Dette skyldes nok at vi er rimelige, har gode referanser, og fordi vi kan løse de fleste praktiske oppgaver forbundet med dette, slik at man har bare ett firma å forholde seg til for flere av oppgavene.

Vi opplever forøvrig ukentlig at vi ligger på nær halve prisen av det man har blitt tilbudt av enkelte andre aktører…. Se priseksempler lenger ned på siden.

Les gjerne våre hyggelige referanser lenger ned på denne siden, eller klikk her på «Omtaler» og «Referanser»,

Ofte blir vi kontaktet av advokat i forbindelse med skifte, evt. kjøp av dødsbo, og har derfor erfaring med alle ledd i prosessen.

  • Vi har også en samarbeidspartner med egen bruktbutikk. De kommer gjerne på befaring for eventuelt å kjøpe gjenstander og møbler som kan ha en god salgsverdi for dem. Vi formidler kontakt om ønskelig. Send gjerne bilder av gjenstander som kan ha en god salgsverdi, så kan vi få en uttalelse i forkant.
  • Pene gjenstander med en viss salgsverdi kan vi gi bort til et gjenbruksmottak, dersom dette er ønskelig.
  • Øvrige gjenstander uten særlig salgsverdi leverer vi til deponi, med våre komprimatorbiler.

Kun kr. 400,- i oppmøte + kilopris; kr. 2,00, for blandet avfall(+ mva) Se prisliste og priseksempler lenger ned.  NB. Vi sender alltid faktura pr. mail eller post etter at oppdraget er utført.

Vi henter f.eks. 1.000 kilo skrot for kun kr. 3.000,- inkl. mva. Se prisliste og priseksempler nedenfor.

Hvis under 10 meter å bære er innlastingen gratis, for det som evt. ligger ute. Hvis over 10 meter å bære, er det kun timepris kr. 260,- pr. mann, + mva. for den tiden vi bruker på å bære.

Renova benytter ofte skapbil, fra 20-65 m3, for å kjøre innbo fra et dødsbo videre til familie eller gjenbruk. Dersom det meste skal kastes, kommer vi normalt med komprimatorbil. SE FLERE BILDER NEDERST.

Renova benytter ofte skapbil, fra 20-65 m3, for å kjøre innbo fra et dødsbo videre til familie eller gjenbruk. Dersom det meste skal kastes, kommer vi normalt med komprimatorbil. SE FLERE BILDER NEDERST.

Renova, Dødsbo. Her er noen av våre hyggelige og arbeidsomme mannskaper, foran en av de komprimatorbilene vi benytter sammen med skapbilene. Fordelen med disse bilene er at de får med seg veldig mye og at de har veieanlegg på bilen. 

Renova, Her er noen av våre hyggelige og arbeidsomme mannskaper, foran en av de komprimatorbilene vi benytter sammen med skapbilene. Fordelen med disse bilene er at de får med seg veldig mye og at de har veieanlegg på bilen.

Eksempler på Ryddeoppdrag, inkludert utbæring


Nedenfor ser du noen typiske eksempler på ryddeoppdrag, for forskjellige størrelser på leiligheter/hus, inkludert utbæring, slik at man får en bedre idé om hva det ca. kan koste. Dette er da eksempler på tilnærmet fulle leiligheter. Hvis en det er mindre igjen i leiligheten, blir det rimeligere og vice versa.

Eksemplene inkluderer alt. Både mva, fremmøte, mannskap, innlasting (inntil 10 meter utendørs) og kiloprisen for avfallet.

Typiske eksempler på ryddeoppdrag for forskjellige størrelser på leiligheter/hus. Dette er inkludert utbæring, slik at man får en bedre idé om hva det ca. kan koste. Dette er eksempler på tilnærmet fulle leiligheter, hvis det er mindre igjen i leiligheten blir det rimeligere og vice versa.

TØMMING AV 50 M2 LEILIGHET KR 3.570,-

Henting av 1 tonn med ting med 3 mann som bærer ut i 1,5 time.

1.000 kg skrot = kr. 2.400,- (1.000 kg. x kr. 2,- + kr. 400,-)
3 mann x 1,5 time = kr. 1.170,- (260 x 1,5 time x 3 mann)
Totalt kr. 3.570,- eks. mva = kr. 4.462,- inkl. mva.

TØMMING AV 100 M2 LEILIGHET KR 6.740,-

Henting av 2 tonn med ting med 3 mann som bærer ut i 3,0 timer.

2.000 kg skrot = kr. 4.400,- (2.000 kg. x kr. 2,- + kr. 400,-)
3 mann x 3,0 time = kr. 2.340,- (260 x 3,0 time x 3 mann)
Totalt kr. 6.740,- eks. mva = kr. 8.425,- inkl. mva.

TØMMING AV 200 M2 ENEBOLIG KR 9.610,-

Henting av 3 tonn med ting med 3 mann som bærer ut i 4,5 timer.

3.000 kg skrot = kr. 6.400,-    (3.000 kg. x kr. 2,- + kr. 400,-)
3 mann x 4,5 time = kr. 3.510,- (260 x 4,5 time x 3 mann)
Totalt kr. 9.910,- eks. mva = kr. 12.387,- inkl. mva.

Under arbeidet med å tømme/rydde et dødsbo prøver vi å vise respekt for de som har bodd der, og for de eiendeler som tilhører familien. Dersom vi under oppryddingen finner gjenstander som evt. kan være av interesse for familien, legger vi disse til side slik at disse kan vurderes en ekstra gang.

Bare ta kontakt for en et prisoverslag, så lover vi å løse oppgaven på beste måte. En av våre kundemottakere kan gjerne sende deg en mail, med et prisestimat, basert på de opplysninger vi får pr. telefon eller mail. Vi kommer normalt ikke på befaring i forkant, siden vår prismodell er basert på antall kilo og tid for utbæring og evt. flyttevask. Vår prismodell innebærer i praksis at vi er blant de aller rimeligste i bransjen.

Hvis du ønsker å bestille pr. nett, kan du bare klikke her på bestillingAlternativt kan du sende oss en forespørsel, ved å klikke her på forespørsel, eller du kan ringe oss på tlf.  22 10 10 10, og snakke med en av våre hyggelige damer på kundemottak 🙂

Utenfor Oslo / Bærum / Asker (Trykk på + for å åpne boksen)

Her må vi ha noe mer for fremmøtet pga. lengre kjøretid for mannskapene, mer diesel osv.

Vi beregner da fremmøteprisen etter kjøreavstanden, tur/retur fra det som er nærmest deg, av Oslo Rådhus eller Sandvika.

Komprimatorbil / kranbil /dumperbil med 1-2 mann koster kr. 19,- pr. kilometer, + mva, så dette kan du lett regne ut selv også, ved å gange avstanden tur/retur med kr. 19,-)

Her er noen eksempler på fremmøtepriser, eks. mva, så du ser beregningsmetoden:

  • Fremmøtepris til Lillestrøm er kr. 912,-         (48 km tur/retur x kr. 19,-)  (fra Oslo)
  • Fremmøtepris til Ski er kr. 1.140,-                   (60 km tur/retur x kr. 19,-)  (fra Oslo)
  • Fremmøtepris til Drøbak er kr. 1.368,-           (72 km tur/retur x kr. 19,-)  (fra Oslo)
  • Fremmøtepris til Kløfta, kr. 1.444,-                  (76 km tur/retur x kr. 19,-)  (fra Oslo)
  • Fremmøtepris til Drammen, kr. 1.102,-         (58 km tur/retur x kr. 19,-)  (fra Sandvika)
  • Fremmøtepris til Nesoddtangen, 1.748,-      (94 km tur/retur x kr. 19,-)  (fra Oslo)
  • Fremmøtepris til Hønefoss, kr. 1.634,-          (86 km tur/retur x kr. 19,-)  (fra Sandvika)
  • Fremmøtepris til Slemmestad, kr. 646,-       (34 km tur/retur x kr. 19,-)  (fra Sandvika)

OBS. Dette er priser eks. mva. For å finne pris inkl. mva. legger du bare til 25 %.

Før du bestiller, så ta gjerne kontakt, så beregner vi i fellesskap fremmøteprisen, til deg, helt nøyaktig 🙂 

Tips: Du finner avstander ved å klikke HER.

henter nesten alle typer avfall og skrot

Vi henter nesten alle typer avfall, inkludert også elektrisk avfall, gips, betong, stein, impregnert trevirke, glass, vanlige vinduer osv, men ikke farlig avfall, som maling, fugepatroner, løsemidler, spraybokser og asbest.

Mye av dette er forøvrig ting man normalt ikke kan legge i en container. Så med våre hentemetoder slipper man å tenke på risikoen for feilsortering i container , med de gebyrer det kunne ha medført.. 🙂

Prisliste, Dødsbo / Tømming av leilighet eller hus


Fremmøtepris, Komprimatorbil og to mann:Kr. 400,-
(Pr. lass, inntil 4-5 tonn)
Fremmøte bestilt til kl.16 og 17: kr. 800,-. Kl. 18: kr. 1.200,-
Utenfor Asker, Bærum og Oslo: Kr. 19,- pr. km
Skrot, Avfall, Elektrisk osv.: kr. 2,00 pr. kg
Pris for mannskaper:Vi tar kun kr. 260,- pr. time for utbæring / flyttemannskaper. Vaskepersonalet arbeider normalt på fast pris, som er forhåndsavtalt med vårt kundemottak.

OBS. Priser er oppgitt eks. mva.

Øvrig informasjon vedr. dødsbo


Vi forsøker å være hensynsfulle, fleksible og utføre oppgavene akkurat slik kunden ønsker det.

Siden Renova både har flyttebyrå (inkl. flytte-vask) og bortkjøring av innbo og «skrot» som hovedarbeidsfelt, er håndtering av dødsbo noe vi har alle forutsetninger for å utføre på en både vellykket og rimelig måte. Siden vi har store spesialbygde biler med veieanlegg innebygget samt masse erfaring, utfører vi slike oppdrag både raskt og svært rimelig, enten det gjelder en liten leilighet eller en stor villa.

Kunden kan bestille oss til hele eller deler av oppgavene. Det vi ofte gjør ved dødsbo er en eller flere av følgende oppgaver:

  • Flytting av innbo til etterlatte/familie/auksjonshus mv. (Se evt. «Flyttetjenester» for mer detaljert informasjon.)
  • Henting av alt innbo som skal kastes. Se evt. «Ryddebil» for mer detaljert informasjon. Vi gir bra ting videre til «gjenbruk».
  • Formidle kontakt til firmaer som evt. kan kommed på befaring, og da evt, kjøpe deler av boet.
  • Flyttevask av huset/leiligheten før visning/overdragelse. Her benytter vi eksternt firma, men fakturerer kunden under ett. De holder hyggelige priser. Vi har garanti på flyttevask. Dette innebærer at dersom kunde eller kjøper har noe å sette fingeren på, så kommer vi gratis tilbake, og vasker igjen, til alle er fornøyde. Vi gir normalt fast pris på flyttevasken. Kunden bare oppgir areal og detaljer vedr. boligen og så gir vi en fast pris tilbake. Normalt er det ikke behov for befaring, hvis vi får detaljerte opplysninger.
  •  Opprydding, beskjæring, plenklipping av hage og utearealer, dersom man ønsker dette før visning/overdragelse. (Se evt. «Trefelling, vegetasjonsrydding og beskjæring», for mer detaljert informasjon.

Bilene har digitalt veieanlegg, og det hele blir veid «på kiloen. Kunden får kopi av veieseddel og ordre på stedet.

Dersom vi bærer over 10 meter, eller bærer ut av leilighet, koster dette kun kr. 260,-pr. mann pr. time + mva. Tiden beregnes kun for akkurat den tiden vi bruker, og vi runder ikke opp til nærmeste kvarter el.l.

Under arbeidet med å tømme/rydde et dødsbo prøver vi å vise respekt for de som har bodd der, og for de eiendeler som tilhører familien. Dersom vi under oppryddingen finner gjenstander som evt. kan være av interesse for familien, legger vi disse til side slik at disse kan vurderes en ekstra gang.

Bare ta kontakt for et prisoverslag, så lover vi å løse oppgaven på beste måte. En av våre kundemottakere kan gjerne sende deg en mail, med et prisestimat, basert på de opplysninger vi får pr. telefon eller mail. Vi kommer normalt ikke på befaring i forkant, siden vår prismodell er basert på antall kilo og tid for utbæring og evt. flyttevask. Vår prismodell innebærer i praksis at vi er blant de aller rimeligste i bransjen.

De aller fleste av våre kunder bestiller oss  bare til å komme på en avtalt dato, uten befaring, fordi de føler seg trygge på både Renova og våre priser, etter å ha lest her på hjemmesiden, snakket med oss, og deretter gjort en skriftlig avtale pr. mail.

OBS. Ved tømming av leilighet eller hus må kunden vise mannskapene hva som skal kastes og hva som skal stå igjen. Det kan være lurt å merke med lapper/post-it-lapper. Dersom kunden reiser før vi er ferdige, kan vi ikke ta ansvaret for at noen ting evt. kan bli gjenglemt, siden det kan bli litt vel mye å huske på for mannskapene, på et nytt sted for dem. Men dersom det merkes på en tydelig måte, eller settes separat osv, kan kunden reise bort, mens vi gjør arbeidet 🙂

Noen referanser vedr. dødsbo


Du finner ytterligere ca. 160 hyggelige tilbakemeldinger, her hvis du klikker her på "Omtaler" og "Referanser".

Vi fikk anbefalt RENOVA av gode naboer i forbindelse med rydding og kasting for å klargjøre husvisning. Egentlig skulle vi leie container, som vi hadde gjort før, men heldigvis hørte vi på naboen. Alt klaffet fra 1. telefonsamtale i juli, samt de neste 3 oppdragene Renova fikk. Rydde, kjøre søppel, hageavfall, pakke, flytte og vaske et stort hus – fantastisk utført jobb, god pris og ikke minst masse spart tid for oss. Vi kommer heretter alltid til å bruke Renova og gir vår beste anbefaling! 

Mvh G. Nielsen

Vil bare takke dere for en utrolig god jobb på fredag med tømming av leiligheten etter pappa.
Jeg kunne ikke vært mer fornøyd og de var veldig profesjonelle, effektive og grundige, var til og med ikke en skrue igjen på gulvet.

Dette gjorde siste del av prosessen med å bli ferdig med leiligheten mye enklere for meg og jeg angrer ikke ett sekund på at jeg valgte dere og denne løsningen 🙂 Skulle bare ønske jeg hadde tenkt på dette tidligere og ikke akkurat i siste stund rett før nøklene skal leveres tilbake 😛

Mvh  S. Larsen

Renova har utført diverse oppdrag, i våre foreldres dødsbo. Dette har bestått i: *Rydding og bortkjøring av skrot, hele 9 tonn! *Diverse snekkerarbeid *Fjerning av gamle møbler, hyller og inventar *Vask av huset og klargjøring for visning i forbindelse med salg. Vi er svært fornøyd med måten arbeidet har vært gjennomført på og prisen vi har betalt. Renova er punktlige og effektive. Vi anbefaler gjerne Renova til andre.  

Mvh  G. Lunde

Vi har de siste årene benyttet Renova ved flere anledninger og er meget godt fornøyd, også med prisnivået på tjenestene. Vi har alltid fått rask og effektiv hjelp. De har utført tjenester med:

  • Dødsbo, som vi jevnlig håndterer, der Renova har besørget tømming av boliger inkl. sortering, demontering, bortkjøring, flyttevask, samt transporter hjem til arvinger – alltid skadefritt levert.
  • Vi har også benyttet Renova i forbindelse med flytting av våre kontorer i Sandvika og de har håndtert alt på en meget effektiv måte, med hyggelige og raske arbeidslag som har stått på.

At Renova har store flyttebiler og også store komprimatorbiler som på stedet presser sammen møbler og større ting som skal kastes er svært tidsbesparende, samtidig som arbeidet går meget raskt og effektivt. Vi har kun gode erfaringer med Renova og kan gi våre beste anbefalinger til de som vurderer å bestille deres tjenester.

 Olav Føllesdal, bilde, for hjemmeside.

Renova fikk i oppdrag å tømme og vaske mine foreldres tre etasjes rekkehus i Oslo vinteren 2013, før det skulle selges. Fem tonn gammelt innbo ble fjernet på under to dager. De gjorde en super jobb. Den ble gjort innen avtalte kostnadsrammer, til riktig tid og med svært godt sluttresultat. Jeg sjekket først en del konkurrenter. De var betydelig dyrere og mer byråkratiske. Kan anbefale Renova.

Mvh  G. Ottesen

Renova har 8 slike komprimatorbiler, som vi benytter til bla. byggavfall, grovfall, hageavfall, rydding av dødsbo, henting på loppemarkeder osv.

Renova har 8 slike komprimatorbiler, som vi benytter til bla. byggavfall, grovfall, hageavfall, rydding av dødsbo, henting på loppemarkeder osv.

Her er noen av Renovas hyggelige karer på vei til en kunde, for å bære ut og kjøre bort det som er til overs.

Her er noen av Renovas hyggelige karer på vei til en kunde, for å bære ut og kjøre bort det som er til overs.

Her har vi møtt med skapbil, for å kjøre noe fra et dødsbo videre til familien, samt med komprimatorbil, for det som skal kastes.

Her har vi møtt med skapbil, for å kjøre noe fra et dødsbo videre til familien, samt med komprimatorbil, for det som skal kastes.

Her er noen av Renova sine biler og mannskaper, klare for avreise, tidlig en vintermorgen.

Her er noen av Renova sine biler og mannskaper, klare for avreise, tidlig en vintermorgen.